Spletno stran prenavljamo. Vsa vsebina še ni na voljo na novi spletni strani vendar jo aktivno dodajamo. Hvala za razumevanje.

Za ogled kliknite na spodnji gumb.

Ogled nove strani...
slhrendeit

Upravljanje mestnih središč

Gradnja velikih nakupovalnih središč na mestnih obrobjih, spremembe v navadah potrošnikov in padec kupne moči so v številnih mestih po Sloveniji in ostali Evropi prispevali k negativnim trendom v mestnih središčih. Večina se sooča z upadom števila obiskovalcev, selitvijo gospodarskih in družbenih dejavnosti na obrobje mesta in, posledično, s praznimi poslovnimi prostori.

Mestna središča, bogata s kulturno dediščino in pestro butično ponudbo, imajo velik pomen za razvoj celotnega mesta in širše družbe. Mesta lahko s sodelovanjem in z vključevanjem lokalnih podjetnikov vplivajo na ugoden razvoj mestnih središč in njihovo privlačnost za prebivalce, obiskovalce in podjetja.

Upravljanje mestnih središč (TCM) je partnerski model sodelovanja, v katerem lokalna skupnost skupaj z gospodarstvom mestnega središča izvaja aktivnosti za oživljanje mestnih jeder. Gre za javno zasebno partnerstvo, združuje torej javni in zasebni sektor, za razvoj mestnih središč. TCM je model, ki ga je treba prilagoditi potrebam in zmožnostim posameznega mesta.

TCMt

Opredelitev pojma upravljanje mestnih središč ali TCM (town centre management) 

Mestni marketing je mešanica številnih elementov. Zagotavlja strateški program, izjavo o poslanstvu in dolgoročni program za proces trajnostnega razvoja mesta. Običajno je sestavljeno iz javno-zasebnega partnerstva v raznih oblikah in ima veliko različnih nalog, med katerimi so:

Mestni marketing
• Razvoj in izvajanje programov zvestobe strank
• Pospeševanje prodaje
• Promocija mesta v zaledju

Lokacijski marketing
• Upravljanje prostih prostorov
• Ustanavljanje podjetij
• Upravljanje območja
• Mreženje z ustreznimi deležniki

Turistični marketing
• Razvoj turističnih izdelkov in promocija prodaje
• Prihod in MICE (meetings, incentives, conventions and exhibitions)
• Služba turističnih informacij

Javne zadeve
• Odnosi z javnostmi (PR)
• Lobiranje

Kulturni marketing
• Vpeljevanje, razvoj in trženje kulturnih dogodkov
• Sponzoriranje kulture in podpora izvajalcem
• Razdeljevanje vstopnic
• Razvoj mesta
• Sodelovanje pri načrtovanju infrastrukturnih tem
• Vpeljevanje in izvajanje sistemov za vodnike

Trženje dogodkov
• Razvoj in izvedba dogodkov
• Podpora izvajalcem
• Koledar dogodkov

Upravljanje udeležbe
• Zastopanje mesta/drugih institucij npr. pri vodstvih LEADER, združenjih regionalnega razvoja ...

Trženje znanja
• Podpora podjetnikom in prenos znanja
• Sodelovanje s šolami in univerzami
• Podpora kreativni panogi

Upravljanje mesta in okoliškega območja
• Sodelovanje uprave in podpore mestu in njegovemu zaledju

Trženje administracije
• Mentorstvo med podjetji in administracijo
• Mentorstvo in izboljšanje projektov pobratenja mest

Upravljanje podjetij
• Vodenje enote upravljanja mestnih središč

Dejavniki uspeha in glavne značilnosti TCM
Za poklicni TCM je potrebno skupno odgovorno telo, ki vključuje vse pomembne lokalne skupine akterjev. To je organizacijska enota z jasnim profilom ciljev, odgovornosti in kompetenc, zlasti do administrativnih enot. TCM zagotavlja srednje- do dolgoročno strategijo in konkretne akcijske načrte.

Center DunajatCenter Dunaja

Zato je potrebna najmanj ena stalno zaposlena odgovorna oseba, ki ima na voljo dovolj (pisarniške) infrastrukture za delovanje. Pomembno je tudi, da je izbrana »prava« oseba za to delo: upravniki mestnega središča imajo povprečno 12,5 let strokovnih izkušenj, v glavnem v panogi dogodkov, turizma in trgovine ali pa izkušnje v regionalnem razvoju. 40 % upravnikov mestnih središč so ženske; povprečna bruto plača je približno 4.700 € na mesec. Upravniki mestnih središč ostanejo na tem delovnem mestu povprečno 5,5 leta.

Za uspeh TCM je zelo pomembno, da imajo vse vključene stranke (občina, gospodarstvo, turizem, kultura itd.) skupen pristop. Na mesto je treba gledati celostno, projekti morajo biti nepristranski, za župana visoko na prednostni lestvici, do njih je treba pristopiti z veliko volje do resnične strukturne spremembe in inovativnosti.

Osnovni pogoj je dovolj velik proračun, prav tako pa tudi pogum za dodelitev sredstev in prodajo v paketu.

Povprečni proračun enot TCM je odvisen od števila prebivalcev in se spreminja od države do države. Mesta s 60.000–100.000 prebivalcev imajo proračun od približno 50.000 € (Španija, Italija) do približno 240.000 € (Švica, Švedska, Velika Britanija), 340.000 € (Francija) in celo vse do 590.000 € (Avstrija). Večja mesta s 100.000 do 300.000 prebivalcev imajo na voljo proračun v razponu od 120.000 € (Španija, Italija) do približno 400.000 € (Švica, Švedska, Velika Britanija) ali celo 520.000 € (Francija), največji proračun za TCM pa ima Avstrija v višini 880.000 €.

Upravljanje mestnih središč v Avstriji in razvoj njihovih TCM
V zgodnjih sedemdesetih letih prejšnjega stoletja so bila ustanovljena prva lokalna oglaševalska združenja. Dvajset let pozneje, na začetku devetdesetih, so se pojavili prvi koncepti trženja mest in izjave o poslanstvu.

Prva poklicna enota TCM je bila ustanovljena leta 1994 v Welsu v Zgornji Avstriji (City Marketing Wels, Ltd.) Danes je 60 % enot TCM v Avstriji iz te prve generacije, ki se osredotoča na dogodke in status quo. Njihov glavni cilj so lokalni prodajalci na drobno in njihove stranke, npr. enote TCM v mestih Ried im Innkreis, Lustenau, Celovec, Korneuburg, Liezen, Seekirchen am Wallersee.
Z letom 2000 se je začela doba druge generacije enot TCM. Ustanovljeno je bilo tudi krovno združenje Mestni marketing Avstrija.

Za drugo generacijo je značilno veliko širše območje dejavnosti in nalog. Zdaj je TCM že dejavno vključen v trženje lokacije in načrtovanje mesta. 40 % enot TCM v Avstriji so predstavniki te oblike TCM, npr. v mestih Kapfenberg, Saalfelden, Innsbruck, Bruck an der Mur, Perg, Sankt Pölten.

Od leta 2008 dalje se razvijajo enote TCM tretje generacije. Njihovo delo je zgrajeno na oblikovanju blagovne znamke mesta in ustanavljanju organizacij, ki rešujejo vse na enem mestu – enot z jasno nalogo gospodarskega ustvarjanja, prevzema skupnih storitev in pomembno pridobitno usmerjeno strukturo prek prodaje storitev. Prve poskuse enot TCM tretje generacije je mogoče najti npr. v mestih Enns, Feldkirch, Solnograd, Beljak, Wels.

 Zelena prestolnica  Upravni centertUpravni center

Danes so na obzorju prvi znanilci enot TCM četrte generacije. Eden od glavnih izzivov prihodnosti je zagotoviti in izvajati digitalno strategijo za podjetja in institucije.
Narava enot TCM samih se bo spremenila: postajajo bolj zasebne organizacije, zlasti v svoji pravni obliki, npr. družbe z omejeno odgovornostjo ipd. Prav tako narašča povpraševanje po organizacijah »vse na enem mestu«. Dogodki bodo organizirani še bolj strokovno, eden najpomembnejših izzivov za enote TCM pa bodo nove in inovativne rešitve za trženje lokacij, predvsem upravljanje izpraznjenih prostorov. 

Razvoj TCM v Evropi
Prve enote TCM v Evropi so se pojavile v zgodnjih sedemdesetih letih prejšnjega stoletja v britanski pokrajini Midlands (Birmingham, Manchester, ...). V poznih osemdesetih oziroma zgodnjih devetdesetih so se začeli prvi procesi mestnega marketinga v Nemčiji s pomočjo pilotnih modelov organizacij, npr. na Bavarskem v času 1985–88. Za naslednja leta je značilno hitro naraščanje poklicnih enot TCM tudi na Nizozemskem, v Belgiji in na Švedskem. V zadnjih petih letih je v Italiji, Španiji in Franciji prišlo do pravega razcveta TCM. V vzhodnih in jugovzhodnih državah Evrope je razvoj TCM različen, odvisno od finančnega položaja teh držav, pa tudi vpliva lokalnih organov in sistemov. Danes je v Evropi približno 2.500 enot TCM.

Vir: 

https://www.podjetniski-portal.si/resources/files/doc/TCM_Publikacija_2017.pdf

Read 911 times sobota, 16 november 2019 09:33

Novo na portalu

cache/resized/2b0220451323c657bff424128f4c2e0b.jpg
Kulturne znamenitosti
cache/resized/ccaa06b732b04cfa1c3fbf42c26b2aa6.jpg
Kulturne znamenitosti
cache/resized/f9ddf6351f21430ea86e90da7faa6ef4.jpg
Zgodovinski kraji, gradovi in utrdbe
cache/resized/d88d9fe8b5e1a677c1a569cd33ab8984.jpg
Slovenska istra
cache/resized/ab03b41f423d0b604a07060646c54e6c.jpg
Slovenska istra
cache/resized/27c31facb3d18470141cf5e4bb92f316.jpg
Skozi zgodovino

Na strani je 153 gostov in ni članov .

Top