Turizem je tista gospodarska dejavnost, ki lahko skozi posamezne in sestavljene (integralne) proizvode povezuje številna mala podjetja na podeželju. Turizem namreč deluje kot izložbeno okno za njihove pridelke, izdelke in storitve. Skozi turizem se predstavljajo in plasirajo kakovostni proizvodi in storitve iz različnih dejavnosti (npr. gostinska, kmetijska, živilsko-predelovalna, obrtniška, kulturno-umetniška, športno-rekreativna ponudba). Primeri dobrih praks kažejo, da ustrezno povezani in trženi turistični produkti podeželja prispevajo k uspešnejšemu poslovanju malih ponudnikov, k mednarodni prepoznavnosti izdelkov, storitev in krajev, navsezadnje pa tudi k izboljšanju življenja, demografije in kohezije podeželskega območja.
Istra ima zaradi svojih naravnih in kulturnih virov, že razvitih posameznih turističnih vej in heterogenih lokalnih kmetijskih pridelkov, odlične potenciale za razvoj turizma. Ključno vlogo pri razvoju teh potencialov ima izboljšanje in promocija integralnih turističnih produktov, ki vključujejo kulturno dediščino, naravne vrednote, rekreacijsko infrastrukturo in kmetijske pridelke, značilne za to območje. Poleg kakovostnih izdelkov in storitev malih podjetij se lahko v integralne turistične produkte vključuje tudi (a) obstoječo turistično infrastrukturo (npr. kolesarske poti, vinske ceste, športno-rekreacijski objekti), s čimer se zagotovi njeno vzdrževanje in trajnostno upravljanje, ter (b) druge ponudnike (npr. društva), ki na območju negujejo in ponujajo elemente snovne in nesnovne dediščine, s čimer se zagotovi unikatnost in avtentičnost turistične izkušnje.
Več pa v tej študiji dr. Aleksandre Brezovec.
Vir:
http://www.hint-lab.eu/uploads/DepositData/1/1/7444/docs/HINTLAB_Smernice_slo.pdf